برند های ساعت که میلیونرهای تکنولوژی دوست دارند : ایلان ماسک و جف بزوس از امگا استفاده می کنند و بیل گیتس به سراغ کاسیو می رود، در حالی که مدیران اجرایی سیلیکون ولی طرفداران کارتیر، رولکس و اپل واچ هستند.
از زمان همهگیری افراد آگاه میگویند که افراد در صنعت فناوری بیش از هر زمان دیگری روی ساعتها تمرکز میکنند.
“خیلی بیشتر از یک بیانیه – هیچ کس بدون یک بیانیه خانه را ترک نمی کند!”
ویکتوریا هیچکاک یک طراح سبک زندگی مد و برند شخصی در سیلیکون ولی، در مجله Vox می گوید.
برخلاف متخصصان امور مالی که مدتها ارزش «یک بیانیه» را دیدهاند، آنهایی که در صنعت فناوری هستند .
به دلیل توجه به سودمندی و سادگی مورد توجه قرار گرفتهاند – و حتی مورد تمسخر قرار گرفتهاند. (یونیفرم برادر تکنولوژی قدیمی شلوار جین و هودی را در نظر بگیرید.)
اما اکنون برخی از غولهای فناوری به سمت بیانیههای مد در حال حرکت هستند و این گاهی اوقات شامل یک ساعت می شود.
پل آلتیری، مدیر عامل و موسس بازار فروش آنلاین ساعت باب ساعتها، گفت: متخصصان فناوری اغلب ساعتهای ظریف و در عین حال بیانکنندهای را انتخاب میکنند که نوآوری و پایداری را در بر میگیرد.
برخی از ناظران صنعت می گویند، در حالی که این ارزش ها ممکن است همیشه جزء اصلی زیبایی شناسی سیلیکون ولی باشند، افراد بیشتری از برندهای لوکسی مانند رولکس و پتک فیلیپ برای ذخیره خود استفاده می کنند.
محصولات مورد علاقه قدیمی مانند Omega و Casio که در ابتدا مورد توجه مدیران فناوری مانند جف بزوس و بیل گیتس برای عملکرد خود قرار گرفتند، نیز شاهد بازگشت هستند.
به نظر می رسد ساعت ها ابزار دیگری برای برندسازی شخصی شده اند.
با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا نگاهی دقیق تر به ساعت های متداول در سیلیکون ولی در حال حاضر داریم.
تقاضای رولکس در پتانسیل سرمایه گذاری افزایش یافت :
در حالی که قیمت ساعت رولکس Rolex اخیراً در بازارهای ثانویه به پایینترین حد در دو سال اخیر رسیده است، اما همچنان به دلیل طراحی خود محبوب هستند.
هیچکاک میگوید که اخیراً مشاهده کرده است که زنان بیشتری به سمت این برند گرایش پیدا کردهاند که اغلب از مدل ساعت زنانه رولکس دیت-جاست Rolex Date-just استفاده میکنند.
ساعت های پتک فیلیپ همچنان در بین متخصصان فناوری محبوب هستند:
آلتیری یک «علاقهمند پتک فیلیپ» را فردی توصیف میکند که از جزئیات دقیق ساعتسازی قدردانی میکند.
او افزود: «همه آنها به مهارت، ویژگیهای پیچیده و انحصار توجه دارند.
البته چنین علاقه مندانی بودجه بسیار بالایی برای ساعت دارند.
ساعت پتک فیلیپ ناتیلوس Patek Philippe Nautilus ، یک محصول پیشرو برای انبوه فناوری می تواند بیش از 100000 دلار آمریکا باشد.
پنرای پیروانی خاص و اختصاصی دارد :
هیچکاک گفت، ساعتساز ایتالیایی پانرای تنها کسری از ساعتهایی را که برندی مانند رولکس هر سال انجام میدهد تولید میکند.
بنابراین ساعت پنرای panerai آن یک منظره معمولی نیستند.
با این حال، پیروان متعهد و تحصیل کرده ای دارد.
بخشی از جذابیت این است که گروه کوچکی از طرفداران شناخته شده آن را بشناسیم.
کسانی که آن را میدانند قطعاً در محیطهای اجتماعی و کسبوکار با یکدیگر بحث میکنند.
سادگی کارتیر برای کلکسیونرها جذاب است :
کارتیر برای کلکسیونر جدید و علاقه مندان باتجربه ساعت می سازد.
با قطعاتی از کمتر از 3000 دلار آمریکا تا بیش از 1 میلیون دلار در بازار ثانویه.
جک دورسی، بنیانگذار توییتر، با یک اسکلت کمیاب از طلای رز طلایی، Cartier Crash دیده شده است.
کسانی که در سیلیکون ولی از برند فرانسوی استفاده می کنند.
مدل های ساعت ساده تری را انتخاب می کنند.
هیچکاک گفت کوارتز ساعت کارتیر پنتر Cartier Panthere یکی دیگر از موارد مورد علاقه زنان در عرصه فناوری است.
کاسیو یکی از محبوب ترین مورد علاقه های قدیمی با ضربه گیرهای سنگین است :
ساعت کاسیو Casio یک شرکت ژاپنی تولید کننده الکترونیک است که در سال 1946 تاسیس شد.
بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، اغلب با یک کاسیو دورو، مدلی که حدود 70 دلار آمریکا به فروش می رسد، دیده می شود.
در حالی که ساعتهای کاسیو ممکن است ارزانترین ساعتهای این فهرست باشند، هیچکاک معتقد است که این ساعت هنوز هم درباره صاحبش اظهارنظر میکند.
امگا انتخاب انواع عصر فضاست :
ساعت امگا Omega از سال 1848 ساعتهای دقیق لوکس تولید میکند.
ماموریت آپولو 13 در سال 1970 بر قابلیتهای ساعت امگا اسپیدمستر Omega Speed-master تکیه داشت تا به خدمه کمک کند تا سالم به زمین بازگردند.
در سال 2021، جف بزوس در سفر خود به فضا یک امگا اسپیدمستر پوشید. ساعت های امگا اسپید مستر چندین بار در سفر به فضا استفاده شده است.
ایلان ماسک نیز با ساعت امگا دیده شده است. بر اساس گزارش GQ، به نظر می رسد مدل انتخابی او امگا سیمستر Omega Seamaster Aqua terra باشد که با قیمتی مشابه به فروش می رسد.
برند لوکس سوئیسی ساعت ریچارد میل Richard-Mille به خاطر تولید ساعت هایی با قیمتی بالغ بر ۲ میلیون دلار معروف است و مورد علاقه ورزشکاران و نوازندگان است.
با این حال، این برند همچنین به دلیل رویکرد کمتوجه به تجملگرایی، همچنان در میان انبوه فناوری محبوب است.
لری الیسون، مدیر ارشد فناوری اوراکل با ریچارد میل RM 0029 خود عکس گرفته است.
در همین حال، آلتیری گفت که ساعت ها به طور کلی به طور فزاینده ای برای برندسازی شخصی استفاده می شوند.
در سراسر بخشها، متخصصان ساعتهایی را انتخاب میکنند که هویت و آرزوهای آنها را پخش میکنند.
ساعتها بدون در نظر گرفتن اینکه آیا کسی در حال توسعه نرمافزار است یا قراردادی که بازی را تغییر میدهد، اظهارات شخصی عمیقی باقی میماند.