در تجارت ساعت میراث، تاریخ و میراث صحبت های زیادی وجود دارد. اغلب، این دلیل خوبی دارد. به هر حال، داستانهای بسیاری از بزرگترین مزونها از نزدیک منعکسکننده و تحت الشعاع بزرگترین لحظات تاریخ بشر مدرن است. اولین مرد روی ماه یک ساعت مچی با خود برد. اولین پرواز برقی بدون کرونوگراف در کابین خود هرگز انجام نمی شد. پسران ما در سنگر با ساعت در جیب خود زندگی کردند و مردند. اما شاید برایتلینگ از هر مارک دیگری در این سیاره دوست نزدیکتر تاریخ باشد.
یک شروع بلند پروازانه-1884
در سال 1882 جهان در یک دوره گذار بود. انقلاب صنعتی بدترین کار خود را انجام داده بود و همه چیز به طرز باورنکردنی مدرن به نظر می رسید. صنعت، علم و ورزش همگی در حال پیشرفت بودند. و شاهد همه اینها لئون برایتلینگ بود. برایتلینگ میدانست که همه این تلاشهای مترقی به روشهای زمانبندی دقیقتری نسبت به آنچه در حال حاضر موجود است نیاز دارند. فناوریهای دنیا سریعتر از دنیای ساعتها پیش میرفتند – و لئون متوجه این موضوع بود. این ساعت ساز چیره دست می خواست ساعت ها و ابزارهای زمان بندی را با دقت بالا بسازد که برای همه چیز از صنعت گرفته تا ورزش قابل استفاده باشد. بنابراین او شرکت خود را تحت فشار قرار داد تا اختراعاتی را برای برخی از بزرگترین پیشرفتها در کرنوگرافها و ساعتهای ورزشی به دست آورد.
با این حال، وسواس اصلی لئون برایتلینگ، هوانوردی بود. از آنجایی که مردان شجاع برای اولین بار در تاریخ تلاش می کردند با ماشین های سنگین تر از هوا به آسمان بروند، تنها فناوری مورد نیاز آنها یک تایمر با کاربری آسان بود که دستان آنها را برای کار دشوار تیک آف ساعتهای جیبی در آن زمان مد بودند، اما فوبها و زنجیر آنها برای هرج و مرج کابین خلبان بیش از حد دست و پا گیر بودند. لئون بریتلینگ را با راهحل ابتکاری خود وارد کنید: اولین کرنوگراف مچی جهان با یک قطعه فشار جدا از تاج. استفاده از آن در آسمان بسیار سادهتر بود – و شروع به جذب تحسینکنندگان در زمینهای بزرگ نیز کرد.
همانطور که هواپیماها به ارتفاعات بیشتری می رسیدند، بریتلینگ در کنار آنها پرواز می کرد. چه برند او ساعتهای مچی جدیدی برای خلبانها بسازد یا ابزارهای داشبورد برای کمک به زمان و حرکت در هوا، آنها کابین خلبان را به مکانی کاربردیتر و زیباتر تبدیل میکردند. Breitling به زودی به دلیل پیشرفت های خود در ابزارهای زمان بندی هوانوردی به رسمیت شناخته شد. ساعتهای آنها به قدری ارزشمند بود که به زودی با شرکت قراردادی برای ساخت کرنوگرافها برای نیروی هوایی سلطنتی منعقد شد. این دستگاههای Breitling بودند که زمان را در برخی از بدنامترین جنگهای سگ در جنگ جهانی دوم نگه داشتند.
همانطور که اروپا بیشتر در تاریکی فرو رفته بود، ویلی برایتلینگ سکان هدایت برندی را که پدربزرگش تأسیس کرده بود به دست گرفت. نازیها سوئیس را احاطه کرده بودند و صادرات محصولات، بهویژه اقلامی را که میتوانستند در جنگ مورد استفاده قرار گیرند، مسدود میکردند. این شامل ساعت های Breitling می شود. اما ویلی منصرف نمی شد. او و گروهی از دوستانش که همیشه مبتکر بودند، به میدانی در نزدیکی کارخانه Breitling میرفتند و باندی موقتی را با استفاده از چراغهای جلوی ماشینشان راهاندازی میکردند. پس از آن می توان هواپیماها را با محموله گرانبهای خود بارگیری کرد و بلافاصله دوباره بلند شد – همه اینها بدون اطلاع افسران اطلاعات محلی نازی. ویلی برای اینکه در طول این یورشهای نیمهشب، برای خود حق مطلبی قائل شود، مطمئناً از طریق یک بار محلی به خانه میرود و خود را برجسته میکند. بله، این ترفند گهگاه او را برای مدت زمان استراحت و چرت زدن در مخزن مست قرار میداد – اما ساعتها و دستگاههای داشبورد به دست متفقین رسید.
صلح تقریباً کرنوگراف را از بین برد – 1949
اما بریتلینگ ریشههایی را که آنها را تبدیل به یک جوگرنوت سوئیسی کرده بود، بهطور کامل قطع نکرد. آنها به توسعه گاه نگارهای قابل اعتماد خود ادامه دادند. در واقع، در این دوره بود که احتمالاً محبوب ترین مدل آنها، Navitimer، توسط ویلی بریتلینگ طراحی شد.
وقتی صحبت از ساعت های خلبانی می شود، مدل های کمی وجود دارند که به اندازه Navitimer قابل تشخیص باشند. قاب پیچ خورده و قانون اسلاید همیشه مفید – اختصاص داده شده به اندازه گیری انواع زمان بندی پرواز – به نمادی از آسمان و زمین تبدیل شده است. اولین بار در سال 1952 روی مچ دست افراد غیرنظامی ظاهر شد و طراحی متمایز آن از زمان اولین تجسم آن تغییر چندانی نکرده است. نمادهای بزرگ مانند این هرگز پیر نمی شوند. به لطف موفقیت ناویتیمر و شهرت مخترع مرموز آن، ابزار Breitling به زودی در بهترین هواپیمای ملخی و جت آن دوران نصب شد. این شاهکار کوچکی در «عصر طلایی» سفرهای هوایی نبود.
ممکن است شما را ببخشند که فکر می کنید Breitling فقط ساعت های خلبانی می سازد. با این حال، مارک hs واقعاً هوا، زمین و دریا را با ساعتهای نوآورانه خود فتح کردند. آنها حتی خود را در فضا قرار داده اند. در سال 1962، ستوان فرمانده اسکات کارپنتر در حالی که بریتلینگ کمی تغییر یافته به تن داشت، سه بار به دور زمین چرخید. فقط چند سال قبل از آن، Breitling با پرتاب ساعت Superocean خود، در سال 1957، بر دریا مسلط شده بود. این یکی دیگر از طراحی های Breitling است که برای مقاومت در برابر خواسته های غواصان حرفه ای و غواصان اوقات فراغت ساخته شده است که در مقابل آزمون زمان و همچنین فشارهای دنیای واقعی ایستادگی کرده است.
Breitling در حال حاضر مسیر جدیدی را برای خود در دنیای ساعت های لوکس ایجاد می کند. این برند با در دست گرفتن مدیر عامل جدید خود، جورج کرن، چالشهای جدیدی را در پیش گرفته و مسیری نوآورانه را برای ساعتها در سراسر جهان ایجاد میکند. کرنز با شنیدن فریاد ساعتهای کوچکتر و ظریفتر – درست مانند سالهای پس از جنگ – خطی از بریتلینگهای باریک و سادهشده را معرفی کرده است که هنوز جوهره برند را هدایت میکند. پایان نامه ها خط پریمیر تازه بازسازی شده را تشکیل می دهند – پژواکی از تمایلات جهان وطنی Breitling در دهه های گذشته. در واقع، خط پریمیر یک تماس قطعی است به دورهای درخشان و زیبا در تاریخ این برند، زمانی که در حدود سال 1943، سبک زندگی موسیقی زیبای اروپایی تحت تأثیر جاز را مورد توجه قرار داد
امیدوارم از مقاله لذت برده باشین
برای محصولات دیگر از وب سایت بی واچ دیدن فرمایید.