ساعت های لاکچریی که قرار است در سال جدید ترند بشوند

ساعت های لاکچریی که قرار است در سال جدید ترند بشوند

برخی از ساعت‌های مچی 2023 برای ماندن در اینجا هستند، اما سالگردهای بزرگ و تغییرات رهبری چشم‌اندازهای هیجان‌انگیز و تازه‌ای را برای سال جدید به ارمغان می‌آورند.

چهار سال گذشته با تغییرات سریع در صنعت ساعت همراه بوده است و عصر جدیدی را آغاز کرده است که با نسل بعدی کلکسیونرها و آنچه که در ساعت‌ها و برندهای سازنده آنها به دنبال آن هستند، همسو می‌شود.

سال گذشته سرعت بسیاری از روندها را تعیین کرد که در این دوره از رشد تصاعدی بیشتر در حال تغییر بودند.

از جمله زمینه‌های کلیدی مانند اندازه‌گیری در دسترس‌تر، تأکید بر پایداری و ظهور مستقل‌ها اینها از جمله چندین روند هستند.

که ما انتظار داریم در سال آینده ادامه داشته باشند، علاوه بر تعداد انگشت شماری از روندهای جدید که پیش بینی می کنیم در دوازده ماه آینده بیشتر ظاهر شوند.

در اینجا، نگاهی عمیق‌تر به روندهایی می‌اندازیم که برای ماندن در اینجا هستند و روندهای تازه در حال ظهور در سال 2024 شکل می‌گیرند.

شش ساعت مچی ترند از سال 2023 که اینجا هستند

یکی از راه‌هایی که صنعت ساعت در سال‌های اخیر انطباق و مدرن‌سازی شده است، اتخاذ رویکرد روحی‌تر به هنر است.

این منجر به استفاده جسورانه‌تر از رنگ در تمام جنبه‌های طراحی، از صفحه تا دستبند و حتی تکنیک‌هایی مانند میناکاری و جواهرسازی شده است.

سال گذشته تنها شاهد عرضه انبوهی از ساعت‌ها بودیم که رویکردی منحصربه‌فرد به بازی رنگ‌ها در برندها و سبک‌ها داشتند، از نسخه رنگ‌های ارزشمند Jaeger LeCoultre’s Reverso نمادین آن گرفته تا نسخه F1 Miami Pink IWC از Pilot’s Watch Chronograph تا ساعت پتک فیلیپ Patek-philippe.

ساعت های جواهرات رنگین کمانی کاملاً برجسته با توجه به ماهیت آرام و بازیگوش کلکسیونر امروزی، ما نمی بینیم که این روند به این زودی ها از بین برود.

سایز و اندازه

نسبت های ساعت یک موضوع بارگذاری شده است، موضوعی که به معنای بسیار بیشتر از اعداد در برگه مشخصات است.

اندازه‌بندی جنبه‌های زیادی از ترجیحات سبک گرفته تا جنسیت را لمس می‌کند و همچنین بر عناصر فنی مانند خوانایی و پیچیدگی‌ها تأثیر می‌گذارد.

گرایش ساعت‌سازان به ارائه اندازه‌های در دسترس‌تر به این معناست که ساعت‌ها به مچ‌های بیشتری می‌رسند، که دست در دست حرکت به سمت ساعت‌های تک جنسیتی یا بدون جنسیت است.

علاوه بر این، این بدان معناست که ساعت‌سازان مرزهای آنچه را که در املاک محدود یک ساعت می‌توان به دست آورد و تطبیق فناوری‌های جدید برای ایجاد ساعت‌های پیچیده با نسبت‌های متوسط‌تر، افزایش می‌دهند.

ساعت جذاب بالا از برند ساعت برایتلینگ Breitling میباشد .

نسخه ویژه و ساعت‌های برند مشترک

همکاری در صنعت ساعت به طور فزاینده ای محبوب شده است.

آن‌ها اشکال مختلفی دارند، از همکاری برندهای قدرتمند گرفته تا ساعت‌سازانی که با هنرمندان، سفیران یا سازمان‌های دیگر همکاری می‌کنند تا نسخه‌های ویژه و ساعت‌هایی با برند مشترک ایجاد کنند.

بسیاری از این مشارکت‌ها در خدمت ارتقای یک هدف ارزشمند یا صنعت مجاور است که با مجموعه‌داران طنین‌انداز می‌شود.

در سال 2023، شاهد بودیم که ساعت‌سازان با همکاری‌های خود خلاق‌تر از همیشه شدند – Zenith با دی‌جی کارل کاکس همکاری کرد، AP با مارول برای یک ساعت مرد عنکبوتی ترکیب کرد، و ساعت جدید هایلوت Hublot از هنرمند تاکاشی موراکامی برای ساعتی به شکل گل استفاده کرد.

امسال، ما شاهد ادامه این روند با دومین ساعت مشترک Blancpain و Swatch در پی همکاری فوق العاده موفق آنها در تابستان گذشته هستیم.

تاکید بر پایداری و شفافیت

کلکسیونر امروزی بیش از هر زمان دیگری باهوش تر است و میل به دانستن بیشتر در مورد نحوه ساخت ساعت های خود، منابع تهیه مواد و نحوه استفاده برندها از موقعیت خود برای بازپرداخت به شیوه های معنی دار دارد.

برای برخی از برندها – برای مثال Breitling – این به معنای استفاده از فناوری‌های جدید مانند نرم‌افزار ردیابی است که می‌تواند منشأ جواهرات و فلزات گرانبها و بینش‌هایی را در مورد فرآیندهای تولید پایدار در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

برای برندهای دیگری مانند Zenith، این به معنای استفاده از مواد بازیافتی یا بازیافتی و تقویت مشارکت های بشردوستانه است که منعکس کننده اخلاق برند است.

برای نسل بعدی کلکسیونرها، موضوعاتی مانند پایداری و شفافیت تا حد زیادی به تصمیمات خرید آنها کمک می کند، و ما مشتاقانه منتظریم تا شاهد ادامه تمرکز برندهای بیشتری بر روی این ابتکارات در سال آینده باشیم.

احیا و تجدید چاپ

احیا و انتشارات قدیمی به یکی دیگر از مقوله های رو به رشد در کاتالوگ های ساعت ساز تبدیل شده است.

برخی از روندهایی که تاکنون در مورد آنها صحبت کرده ایم، مستقیماً به افزایش علاقه به ساعت های قدیمی الهام گرفته شده است.

به عنوان مثال، ساعت‌های قدیمی تمایل دارند طرح‌های جاودانه‌تری را ارائه دهند، از جمله اندازه متوسط و جذابیت یونیسکس.

با این مدل‌ها، ما می‌بینیم که برندها با گذشته و حال ازدواج می‌کنند، از قطعات آرشیوی آزمایش‌شده زمان استفاده می‌کنند و آن‌ها را با جدیدترین فناوری‌ها مدرن می‌کنند.

با توجه به سالگردهای بزرگی که امسال در راه است، مانند ساعت رولکس جی ام تی Rolex-GMT-Master و A. Lange & Sohne’s Lange 1، احتمالاً می‌توانیم در سال 2024 منتظر قطعاتی با الهام از فیلم‌های قدیمی باشیم.

ظهور استقلالی ها

ظهور ساعت سازان مستقل بازتاب مستقیم دیگری از نسل بعدی کلکسیونرهای ساعت است. در حالی که برخی از شرکت‌های قدرتمند مانند ساعت رولکس Rolex و ساعت پتک فیلیپ Patek-Philippe همیشه مورد علاقه خواهند بود.

علاقه‌مندان امروزی علاقه‌ای به برندهای جعبه بزرگ یا مدل‌های تولید انبوه ندارند و کنجکاوی فزاینده‌ای در ساعت‌های منحصربه‌فرد و سفارشی نشان می‌دهند.

فراتر از تقاضای مصرف‌کننده، مستقل‌ها نیز در کل صنعت، از بلوک حراج گرفته تا مسابقات جوایز و نمایشگاه‌های تجاری، به رسمیت شناخته شده‌تر هستند. این قطعاً روندی است که امیدواریم در سال های آینده شاهد ادامه آن باشیم.

چشم انداز سال 2024: سالگردهای بزرگ

امسال چندین سالگرد بزرگ برای مدل‌ها و برندهای کلیدی خواهد بود، که به این معنی است که می‌توانیم منتظر تماشای ساعت‌های یادبود هیجان‌انگیزی باشیم.

پیاژه 150 سالگی خود را جشن می گیرد، ساعت بولگاری Bvlgari و Breitling 140 سال ساخت ساعت را جشن می گیرند و اولین ساعت سیکو صدمین سالگرد تولد خود را می گذراند.

با این نقاط عطف، می‌توانیم ترکیبی از نیروی مغز خلاق و قطعات میراث را برای ارج نهادن به مناسبت‌ها پیش‌بینی کنیم.

امسال همچنین پنجاه و پنجمین سالگرد اولین فرود روی ماه است و طرفداران امگا به نسخه ویژه بعدی Moonwatch امیدوار هستند. رولکس سالگردهای قابل توجهی برای دو مدل از نمادین ترین مدل های خود در سال 2024 دارد.

اولین GMT Master 70 سال پیش عرضه شد. سرن، سازمانی که از The Crown برای ایجاد Milgauss استفاده کرد، امسال هفتادمین سالگرد تاسیس خود را نیز جشن خواهد گرفت. علاوه بر این، Lange 1 30 ساله می شود و سال 2024، 25 سال از Spring Drive Grand Seiko است.

ما نمی توانیم منتظر باشیم تا ببینیم هر برند چگونه این رویدادهای شاخص را انتخاب می کند.

تغییرات رهبری و تأثیر آنها

در چند ماه گذشته نیز شاهد تغییرات عمده در رهبری برخی از بزرگترین برندهای صنعت بوده ایم.

سال گذشته، ساعت اودمار پیگه Audemares-Piguet اولین مدیرعامل جدید خود را در سه دهه اخیر منصوب کرد و اوایل این ماه، LVMH تغییرات بزرگی را با فردریک آرنو اعلام کرد که از مدیرعامل ساعت تگ هویر TAG Heuer به مدیر عامل بخش ساعت در LVMH ارتقا یافت.

این امر راه را برای Juilien Tornare هموار کرد تا جایگاه خود را به عنوان مدیر عامل Zenith ترک کند و به عنوان مدیر عامل TAG وارد کار شود و Benoit de Clerck که دو دهه در گروه Richemont با IWC و ساعت پنرای Panerai گذرانده بود، به عنوان مدیر عامل جدید به Zenith بپیوندد.

با این تغییرات، ما انرژی تازه ای را برای هر یک از این برندها در سال 2024 پیش بینی می کنیم.

3 روند جدید که امیدواریم امسال شاهد آن باشیم
بازگشت ساعت لباس

در سال‌های اخیر، ساعت‌های لباسی با توجه به قوانین لباس که به طور فزاینده‌ای معمولی شده‌اند، نیروی کار از راه دور رو به رشد و محبوبیت گسترده ساعت‌های اسپرت لوکس مورد توجه قرار گرفته‌اند.

با این حال، در سال 2023، به آرامی شاهد تجدید حیات دسته ساعت های لباس با مدل هایی مانند ساعت رولکس پرپچوال Rolex Perpetual و احیای برندهایی مانند دانیل راث بودیم.

برای پیش‌بینی سال 2024، امیدواریم امسال شاهد عرضه ساعت‌های لباس بیشتری باشیم، اما شاید با یک پیچ و تاب معاصر. به این فکر کنید که فلزات گرانبها معمولی را برای مواد مدرنی مانند تیتانیوم در یک استایل مینیمالیستی و صرفاً زمان برای یک ساعت لباس اساسی بکار ببرید.

انتظار داریم ببینیم که بند سنتی چرم گوساله یا تمساح با چرم گیاهی بادوام تر تعویض می شود تا حسی تازه به ساعت لباس بدهد. ما دوست داریم برندهایی را ببینیم که به روش‌های جدید روی کلاسیک تکرار می‌کنند.

صفحه ی جذاب و شیک

روزگار صفحه های کاملاً خنثی گذشته است.

رنگ های پررنگ وجود دارد، اما بسیاری از برندها با استفاده از مواد جدید و مبتکرانه روی بوم، قدمی فراتر گذاشته اند و توجه بیشتری به طراحی صفحه معطوف کرده اند.

در اواخر سال گذشته، شاهد عرضه مدل‌هایی مانند Chateau Latour از Girard Perregaux بودیم که دارای صفحه‌ای سنگ‌ریزه‌ای است که از سنگ‌هایی که از یک تاکستان به دست می‌آید.

امسال، ما قبلاً شاهد عرضه‌های جدیدی بودیم که مدل‌هایی مانند H. Moser & Cie را با نام تجاری جدید Streamliner Tourbillon Concept Wyoming Jade مشاهده کردیم.

در طول سال 2024، ما پیش‌بینی می‌کنیم که برندها فراتر از تکنیک‌های معمولی میناکاری، جواهرسازی، گیلوش (تکنیک تزئینی که در آن الگوهای هندسی پیچیده در صفحه حک می‌شود) و اسکلت‌سازی با آزمایش مواد عجیب‌وغریب‌تر و خاص‌تر، ماجراجویانه‌تر ادامه دهند.

ترند نماندن اشکالی مانند مربع یا شکل های دیگر

هیچ چیز کلاسیک‌تر از یک ساعت گرد نیست، اما اشکال دیگر مطمئناً در کانون توجه بوده‌اند.

ساعت‌های مربعی در سال 1904 با معرفی اولین ساعت مربعی: کارتیه سانتوس، جایگاه خود را در تاریخ ساعت‌شناسی مستحکم کردند.

در 120 سال پس از آن، محبوبیت ساعت‌های مربعی و دیگر شکل‌های بدنه غیرمتعارف کاهش یافته و امسال، ما بازگشتی را پیش‌بینی می‌کنیم.

تا کنون، ما شاهد عرضه جدیدی از یک تامین کننده قدیمی ساعت های مربعی، Bell & Ross، با قطب نما BR 03 بوده ایم.

با این حال، ما دوست داریم مارک‌هایی را ببینیم که معمولاً به ساعت‌های گرد سنتی پایبند هستند، با طراحی جعبه مربع یا اشکال دیگر، غیر متعارف‌تر، بازی کنند.

دسته بندی اخبار راهنمای خرید
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت