بهترین ساعت های رولکس برای سرمایه گذاری

بهترین ساعت های رولکس برای سرمایه گذاری

بهترین ساعت های سرمایه گذاری رولکس در سال 2023 شامل Daytona، GMT Master، Submarine و Explorer است.

ساعت‌های رولکس سرمایه‌ ی خوبی هستند تقاضای بالا و افزایش قیمت غیریکنواخت دارند قبل از سرمایه گذاری روی رولکس قابلیت جمع آوری آینده نوع فلز و شرایط ساعت را در نظر بگیرید

رولکس برترین برند ساعت در سوئیس است که هنگام به دست کردن یکی از مدل های آن به شما غرور و قدرت می دهد این برند محبوب ترین ساعت است زیرا به طور مداوم از آن استقبال می کنند.

ساعت‌های لوکس مانند رولکس حتی در دوران رکود نیز به افزایش قیمت خود ادامه داده‌اند.

در این مقاله خواهید آموخت که چرا ساعت های رولکس برای سرمایه گذاری مناسب هستند.

ROLEX DAYTONA :

Rolex Daytona محصول مشترک با Daytona Road Beach Course در سال 1963 است که برای رانندگان مسابقه ای با ویژگی های مشابه ساخته شده است.

به برخی از ویژگی های Rolex Daytona نگاه کنید:

قوی ساخته شده است
ضدآب است
در برابر نیروهای G که رانندگان تجربه می کنند مقاومت می کند
اندازه گیری سرعت تا 4000 کیلومتر در ساعت (ثانیه، دقیقه و ساعت)

سه نسل متمایز از دیتونا رولکس وجود دارد اولی دارای یک شماره‌گیر نوع عجیب و غریب بود، دومی دارای حرکت خودکار بود و سومی نسل فعلی است.

دیتونا یک برند بسیار متمایز و مد روز است ساعت‌های ورزشی رولکس در بازار پیش فروش عالی عمل می‌کنند و هر چه رولکس کمیاب‌تر باشد ارزش بیشتری دارد.

چرا روی رولکس دیتونا یا دیگر ساعت های رولکس سرمایه گذاری میکنند؟

چند ماه اول سال 2022 شاهد افزایش چشمگیر 4.2 درصدی قیمت رولکس قبل از کاهش در پایان سال بودیم.

با این حال ساعت های رولکس از سایر دارایی های موجود در بازار بهتر عمل کرده اند آنها احتمالاً در آینده افزایش قیمت خواهند داشت.

نمودار زیر افزایش قیمت را در مقایسه با طلا ساعت های رولکس املاک و مستغلات و داو جونز نشان می دهد.

Rolex Cosmograph Daytona :

Rolex Cosmograph Daytona یک صفحه شماره گیری زرد-طلایی سبز است که قبل از امضای مشترک با Mayer، زیر MSRP (قیمت خرده فروشی پیشنهادی سازنده) فروخته می شد. پس از مهر تایید جان مایر قیمت نه ماه بعد به 37000 پوند افزایش یافت.

رولکس ساعت 18 عیار زرد طلایی را به عنوان یک ساعت ممتاز برای رانندگان مسابقه تولید کرد دارای یک مقیاس سرعت سنجی است که سرعت متوسط ​​را در یک فاصله مشخص می خواند کلکسیونرهای ساعت این ساعت را به دلیل ظرافت اسپرت و عملکرد نهایی آن دوست دارند.

اکثر مردم همچنین جذب صفحه سبز رولکس و نشانگر ساعت طلایی 18 عیار هستند که آن را غیرقابل مقاومت می کند  این ساعت همچنین در صورت عدم استفاده حداقل سه روز انرژی ذخیره می کند.

Rolex Cosmograph Daytona “John Mayer” Green Dial، شماره رفرنس 116508، یک سرمایه گذاری عالی است. ارزش این ساعت 88,900 پوند است و در ژانویه 2010 43,142 پوند بود که دو برابر سرمایه گذاری شد.

هنگام سرمایه گذاری در دیتونا، باید به قابلیت جمع آوری آینده نگاه کنید حتی بعضی از برن ها مانند : ساعت اودمار پیگه رقیب رولکس میباشد .

ساعت رولکس به دلیل اصل عرضه و تقاضا بهترین ساعت برای سرمایه گذاری است رولکس های مدرن محدود نیستند زیرا هنوز در حال تولید هستند.

زمانی که شرکت رولکس تولید ساعت را متوقف می کند در آن زمان عرضه کم می شود. به دلیل تقاضای زیاد یا تولید محدود، به دست آوردن برخی از ساعت‌های رولکس مدرن چالش برانگیز است، اما هنوز هم راحت‌تر از مدل‌های متوقف‌شده به دست می‌آیند.

با توجه به فاکتور عرضه و تقاضا، می توانید با یک ساعت قدیمی رولکس سرمایه گذاری عظیمی انجام دهید. دلایل کلیدی که بر ارزش ساعت های رولکس تأثیر می گذارد عبارتند از:

عرضه کم
تقاضای بالا
تولید محدود
مدل‌های مهم رولکس در تاریخ – به عنوان مثال، پل نیوامن با پوشیدن لباس پل نیومن دیتونا دیده شد که آن را از اهمیت تاریخی و محبوبیت زیادی در میان کلکسیونرها تبدیل کرد.

Rolex Daytona Stainless Steel Ceramic Bezel :

یافتن رولکس دیتونا از جنس استنلس استیل کار سختی است این یک ساعت معمولی در بین افراد مشهور است و به افتخار پایتخت های اتومبیلرانی آمریکا نامگذاری شده است این نماد سرعت تجمل و عملکرد معتبر است.

رولکس دیتونا معمولی از جنس استنلس استیل می تواند به قیمت 13864 پوند به فروش برسد و با قیمتی بیش از 30000 پوند (نسخه شماره گیری سفید) به فروش برسد.

چرا روی این ساعت قدیمی سرمایه گذاری کنید؟

عرضه کم، تقاضای بالا

افزایش سریع قیمت ساعت رولکس به دلیل عرضه است شرکت رولکس تقریباً 800000 ساعت در سال تولید می کند. به دلیل محبوبیت تقاضا بیش از مجموعه ساعت‌های لوکس جدید است که منجر به بازار ثانویه پررونق می‌شود ، تعداد فروش رولکس در سال‌های 2017 و 2020 افزایش یافت و میانگین قیمت ساعت رولکس از 4596 پوند در سال 2011 به 11951 پوند در فوریه 2022 رسید اما قبل از خروج از فروشگاه ساعت رولکس، ارزش ساعت شما دو یا سه برابر قیمتی که می پردازید افزایش می یابد.مردم تا دو سال صبر می کنند تا نامشان در لیست خرید رولکس قرار گیرد عرضه محدود تقاضا را افزایش داد و باعث شد رولکس برنامه‌ای را راه‌اندازی کند که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد ساعت‌های دارای گواهی قبلی را خریداری کنند و هدف آن افزودن ارزش به ساعت‌های دارای مالکیت قبلی است . انتظار می‌رود ارزش کل ساعت‌های پیش‌فرض تا سال 2025 به 26 تا 29 میلیارد پوند برسد و رولکس برنامه‌ای برای افزایش تولید در سال‌های آینده ندارد. کمبود عرضه با افزایش قیمت ها افزایش می یابد . بعضی از مدل های کرنو را میتوان از نظر رقیب با ساعت پتک فیلیپ دانست .

The GMT Master and GMT Master II :

Rolex GMT Master و Rolex GMT Master II بهترین ساعت های رولکس برای سرمایه گذاری هستند. آنها ساعت های کاربردی و سخت با برند معتبر رولکس هستن شما می توانید استاد GMT را با چند هزار پوند دریافت کنید، اما مدل های کمیاب تر می توانند ده ها یا صدها هزار پوند داشته باشند. یک مدل با لمس های جداگانه یا حکاکی سفارشی قیمت بالاتری دارد زیرا نادر هستند رولکس سابقه ی در ساخت ساعت هایی برای رفع نیازهای افراد خاص دارد GMT Master برای ناوبران و خلبانان با مشارکت Pan Am Airways ساخته شد و در سال 1954 راه اندازی شد و در بین خدمه پروازهای طولانی مدت توزیع شد تا ساعت خود را در مناطق زمانی جدید تنظیم کنند ساعت برایتلینگ نیز از نظر زیبایی با رولکس فرقی زیاد ندارد ولی واقعا حرف اول را میزند .

رولکس GMT Master II که در دهه 1980 عرضه شد  دارای یک ویژگی مکانیکی اضافی با عقربه ساعت است با این حال  اعضای خدمه نیازی به تطبیق با مناطق زمانی جدید با استفاده از دقیقه و ثانیه نداشتند.

GMT Master اصلی به عنوان یک ساعت کاری سخت با فولاد ضد زنگ خالص ساخته شده است. در حال حاضر، رولکس در طلا، سنگ های قیمتی و فولاد موجود است.

Rolex GMT-Master II 18ct White Gold Blue Dial 126719BLRO Watch :

قیمت طلای سفید رولکس در حال حاضر 39995 پوند در مقایسه با 34500 پوند در سال 2020 است. برخی از ویژگی های منحصر به فرد آن عبارتند از:

قاب طلایی سفید چرخشی دو جهته ، حرکت خودکار 3285 خود سیم پیچ دقیق ، قاب آبی و قرمز سراکروم به زیبایی ظاهری ساعت می افزاید ، شاخص های اعمال شده در طلای سفید ، کرنومتر فوق العاده که نشان می دهد ساعت توسط رولکس تست و تایید شده است.

وضعیت بد رولکس می تواند ارزش آن را کاهش دهد

Rolex GMT-Master II 18ct Yellow Gold Green Dial 116718LN :

صفحه سبز آن را به یک ساعت منحصر به فرد Rolex GMT Master II و یک قطعه جذاب تبدیل می کند طلای زرد 18 عیار مجلل که به طول عمر می‌افزاید و آن را گران‌تر می‌کند شیشه یاقوت کبود ضد خش مناسب برای استفاده روزمره به دلیل خاصیت ضد انعکاس شیشه، ساعت رولکس در تمام شرایط نوری خوانا است. حرکت خودکار خود پیچشی که توسط حرکات بدن فرد ایجاد می شود به دقت می افزاید نمایه‌های سبز اعمال می‌شود GMT MASTER یک ساعت ورزشی است.

ساعت های اسپرت بهترین افزایش ارزش را دارند :

ساعت‌های ورزشی حرفه‌ای از لحاظ تاریخی ساعت‌های لوکس مهمی هستند که آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری بسیار محبوب و عالی کرده‌اند  زیرا در طول زمان بهترین افزایش ارزش را داشته‌اند رایج‌ترین ساعت‌های رولکس عبارتند از Rolex Daytona، GMT-Master(II)، Submariner و Sea-Dweller

 

Yacht-Master نیز یک ساعت ورزشی بسیار محبوب است، اما نه مانند ساب مارینر.

 

Sky-Dweller یک رولکس «مدرن» در مقایسه با سایر ساعت‌های ذکر شده در بالا است و در مقایسه با سایر ساعت‌های ورزشی قدیمی رولکس، ساعتی قدیمی نیست خوشبختانه ساعت‌های ورزشی مدرن رولکس که اخیراً تولیدشان متوقف شده یا هنوز در حال تولید هستند ساعت‌های سرمایه‌گذاری عالی رولکس نیز هستند مدل ورزشی ذکر شده در بالا بهترین گزینه برای ساعت های رولکس در زمینه سرمایه گذاری است که بیشترین احتمال افزایش ارزش را دارد.

Rolex Submariner Date Hulk 2018 Green Dial 116610LV :

حرکت خودکار
جنس بدنه فولادی برای طول عمر و قطر کیس 40 میلی متر است
ذخیره انرژی 48 ساعت هنگام استفاده
جنس قاب سرامیکی سبز رنگ که به زیبایی ظاهری می‌افزاید
کریستال های یاقوت کبود
بند دستبند استیل با بند تاشو. جنس قفل نیز از فولاد است
شماره گیری سبز رنگ بدون شماره گیری رولکس ساب مارینر دارای بدنه فلزی فولادی است ببینید چرا فولاد گزینه سرمایه گذاری بهتری برای ساعت است

استیل از ارزش بالایی برخوردار است :

ساعت های رولکس ساخته شده از فولاد بیشترین افزایش ارزش بازار را در طول زمان دارند برخی استدلال می کنند که حتی اگر تقاضا برای ساعت ناپدید شود  شما همچنان ارزش گرانبهای فلز را دارید .

Rolex Submariner Date 40mm Black Dial Ref: 116610LN :

Rolex Submariner یک ساعت نمادین و کلاسیک است که مناسب هر لباس یا سبک زندگی است.

به برخی از ویژگی های آن توجه کنید:

کیس فولادی ضد زنگ 40 میلی متری
قاب سراکروم قابل چرخش یک طرفه مشکی استیل ضد زنگ
صفحه مشکی با عقربه های فولادی درخشان
نشانگرهای ساعت نقطه و نشانگرهای باتون در ساعت 6 و 9
یک پنجره تاریخ در ساعت 3
کریستال یاقوت کبود مقاوم در برابر خش
یک دستبند صدف استیل ضد زنگ – 8 اینچ
ضد آب

همچنین ضروری است که لوازم جانبی همراه رولکس ساب مارینر یا هر ساعت دیگری را بررسی کنید.

رولکس با لوازم جانبی اصلی بهترین ارزش را دارد :

هنگامی که یک ساعت رولکس می‌خرید، موارد زیر را به همراه دارد:

یک جعبه
شناسنامه
راهنمای کاربری
برچسب آویزان
دارنده کارت

پیدا کردن ساعتی با تمام لوازم جانبی اصلی پیچیده تر از ساعت های قدیمی رولکس با تمام قطعات اصلی است  لوازم جانبی به مرور زمان ناپدید می شوند و عرضه بسیار کم می شود.

یک ساعت کاملا اورجینال رولکس با تمام لوازم جانبی بهترین سرمایه گذاری است زیرا یافتن آن سخت است و ارزش آن را بسیار بالا می کند هرچه لوازم جانبی بیشتر باشد بهتر است به خصوص برای ساعت هایی با تولید محدود لوازم جانبی و قطعات اورجینال بسته به مدل می توانند ارزش ساعت را تا 30 درصد افزایش دهند.

Rolex Explorer II Ref. 16570 :

پنج سال پیش، Rolex Explorer II، ref. 16570، 3926 پوند هزینه دارد و اکنون به 8650 پوند می رسد که بیش از 50 درصد سود است قیمت ساعت رولکس بدون جعبه و کاغذ بین 5700 تا 6500 پوند است و بسته به شکل ظاهری مجموعه کامل آن بین 7000 تا 9600 پوند قیمت دارد  این رولکس از نظر فناوری یک مدل به روز است و با کالیبر 3186 تولید شده در دهه 1970 عرضه می شود.

ساعت دارای صفحه مشکی یا صفحه قطبی سفید است رولکس در طول سال‌ها به تغییر خطوط کلی نشانگر ساعت‌ها ادامه می‌دهد تا پس‌زمینه سفید متضاد ایجاد کند.

بیایید به برخی از ویژگی های آن نگاه کنیم :

جنس قاب فولادی
جنس بدنه فولادی 40 میلی متر
کریستال یاقوت کبود
صفحه مشکی
دستبند استیل
گیره تاشو استیل
عقربه ها و شاخص های درخشان
صداهای مرکزی و تاج پیچ به پایین

Rolex Explorer II Oyster Perpetual Date Explorer II 42mm :

نمایشگر 24 ساعته پیکانی شکل و یک قاب ثابت مدرج که به شما امکان می دهد ساعات روز را از ساعات شب تشخیص دهید یا زمان را در دو منطقه زمانی به طور همزمان بخوانید. قاب 42 میلی متری، ضد آب تا عمق 100 متر (330 فوت)
نشانگر ساعت Chromalight و عقربه پر از ماده درخشانی که درخشش آبی بادوام را ساطع می کند.
تاج سیم پیچی که توسط محافظ تاجی محافظت می شود که بخشی جدایی ناپذیر از کیس میانی است
کریستال یاقوت کبود، با لنز Cyclops، عملا ضد خش است.
حرکت مکانیکی خود سیم پیچی کال. 3187 کاملاً توسط رولکس ساخته شده است
دستبند صدف با گیره ایمنی Oysterlock و لینک پسوند راحتی Easylink.
مهر سبز، که نمادی از وضعیت آن به عنوان یک کرونومتر فوق العاده است.

Rolex Sea-Dweller Rail Dial 1665 :

ساعت رولکس Sea-Dweller Rail Dial 1665 یک ساعت 1978 با قیمت 20780 پوند است در آوریل 2017 این ساعت به قیمت 14706 پوند رفت که نشان دهنده افزایش قیمت ثابت در شش سال است و آن را به یک انتخاب سرمایه گذاری خوب تبدیل کرده است.

به برخی از ویژگی های این ساعت توجه کنید:

صفحه تریتیوم پشتی مات
لوم ها کرم روشن با نوارهای رنگی مشابه هستند
دستبند صدف، 585 لینک انتهایی و کد گیره J4 (قلمه دوبل تاشو)
حرکت کالیبر خودکار
کیف و دستبند استیل

Rolex Sea-Dweller Deepsea Ref. 116660 :

Rolex Sea-Dweller Deepsea Ref 116660 مدل 2009 با قیمت 12300 پوند است. در سال تولید، قیمت 5427 پوند بود که نشان دهنده سود 50 درصدی برای شخصی که در سال 2009 سرمایه گذاری کرده بود.

در اینجا به برخی از ویژگی های آن اشاره می کنیم:

حرکت کالیبر خودکار
جنس بدنه و دستبند استیل
قطر کیس 44 میلی متر
صفحه مشکی
گیره فولادی تا کنید

یکی از سرمایه گذاری های سودآور رولکس، فروش مجدد ساعت های لوکس به دلیل تقاضای بالای بازار است بسته به مدت زمانی که منتظر می‌مانید تا ساعت در طول زمان افزایش یابد  می‌تواند تا 50 درصد سود به شما بدهد.

 

دسته بندی راهنمای خرید
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت