چگونه ساعت و بند خود را در خانه تمیز کنیم؟

چگونه ساعت و بند خود را در خانه تمیز کنیم؟

با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، و بسیاری از ساعت‌های ما بدون شک نیاز به اصلاح خوبی دارند

ما در WatchTime با چند متخصص تمیز کردن ساعت و بند ساعت صحبت کردیم تا به خوانندگان خود کمک کنیم تا در چند مرحله آسان لباس‌های مچ خود را در خانه بدرخشند. . ما با مایکل رایان، نایب رئیس ساعت های سوئیس برای Wynn Resorts صحبت کردیم. Ruediger Albers، رئیس Wempe ایالات متحده؛ و Claire Humen، مدیر فنی و مدیر تولید Jean Rousseau US، که همگی برندهایی را رهبری می کنند که به تمیز کردن و سرویس دهی تعداد بی شماری از ساعت ها و بند های ساعت کمک کرده اند. در مجموع، بیایید بگوییم که آنها یک یا دو چیز در مورد بهترین روش برای انجام کار می دانند.

اگر ساعت شما در برابر آب مقاوم است:

معمولی ترین ساعت برای تمیز کردن، ساعتی است که مقاومت خوبی در برابر آب دارد، تقریباً 50 متر و بالاتر (مانند رولکس ساب مارینر جدید، در تصویر بالا). کمتر از این است و می‌خواهید هنگام تمیز کردن ساعت ملاحظات خاصی را در نظر بگیرید، اما به طور کلی اکثر ساعت‌ها درجاتی از مقاومت در برابر آب را ارائه می‌کنند. همچنین، اگر دستبند ساعت شما در برابر آب مقاوم است – یعنی فلز یا لاستیک – می توانید آن را متصل نگه دارید و همراه با ساعت تمیز کنید، اگرچه اگر دستبند فاقد مقاومت در برابر آب (چرم فکر کنید)، بند را بردارید و آن را جداگانه تمیز کنید. تجهیزات مورد نیاز شما یک صابون ملایم (مانند صابون دست یا صابون ظرفشویی برند Dawn)، آب گرم، یک کاسه، یک برس کوچک و نرم (مانند یک مسواک نرم)، یک منطقه تمیز کردن محافظت شده (مانند روی یک حوله چند لایه) و یک پارچه میکروفیبر خشک. این فرایند به شرح زیر است: کاسه را با آب گرم و مقدار کمی صابون پر کنید تا محلول صابونی ملایمی ایجاد شود. برس را در محلول آغشته کنید و به آرامی ساعت را با برس بکشید تا تمیز شود. اگر ساعت شما از یک فلز گرانبها (مانند طلا) ساخته شده است، باید از یک برس بسیار نرم، پارچه میکروفیبر یا فقط از دستان خود استفاده کنید تا به مواد نرم‌تر آسیب نرسانید. پس از تمیز کردن، ساعت را به آرامی با آب غیر صابون بشویید. اگر ساعت شما نسبتاً مقاوم در برابر آب (50 متر تا 100 متر) است، می توانید این کار را با یک شیب سریع انجام دهید، اگر ساعت شما دارای مقاومت عالی در برابر آب است (مانند 100 متر و بالاتر)، آلبرز خاطرنشان کرد که می توانید ساعت را مستقیماً آبکشی کنید. زیر یک شیر آب که می تواند به شما کمک کند هر گونه زباله باقیمانده را بشویید. ساعت را با استفاده از یک پارچه میکروفیبر نرم کاملاً خشک کنید.

خرید ساعت

اگر ساعت شما مقاومت کمی در برابر آب دارد یا اصلاً مقاومت ندارد:

اگر ساعتی با مقاومت کم یا بدون مقاومت در برابر آب دارید که معمولاً 30 متر یا کمتر تعریف می شود (مانند Patek Philippe Calatrava یا A. Lange & Söhne Saxonia، در تصویر بالا)، پس مهم است که برای محافظت از ساعت خود اقدامات احتیاطی خاصی انجام دهید. در طول تمیز کردن آلبرز توصیه می‌کند که از یک پارچه نرم و شاید [کمی مرطوب] برای تمیز کردن استفاده کنید، اما از فرو بردن قطعه در زیر آب خودداری کنید تا مبادا آسیب قابل توجهی به ساعت وارد کنید. رایان توصیه می‌کند ساعت‌های بدون مقاومت در برابر آب را فقط با استفاده از یک مسواک نرم خشک تمیز کنید تا هر گونه زباله را به طور فیزیکی تمیز کنید و سپس آن را با یک پارچه تمیز کنید.

خرید ساعت

نحوه تمیز کردن بند یا دستبند ساعت:

اکنون که ساعت شما تمیز است، باید دستبند را که روی آن بسته شده است نیز تمیز کنید. مانند خود ساعت، هنگام تمیز کردن دستبند باید مقاومت آن در برابر آب، سن، ساختار مواد و غیره را در نظر بگیرید که همه اینها به شما کمک می کند تا بهترین نحوه تمیز کردن آن را تعیین کنید. مقاومت در برابر آب از نظر اهمیت به کیک ادامه می دهد، بنابراین اگر دستبند یا ساعت شما مقاوم در برابر آب هستند، اما نه هر دو، پس باید این دو را از هم جدا کرده و مطابق با آن تمیز کنید. برای یک دستبند بادوام تر – مانند ساخته شده از فولاد، تیتانیوم یا لاستیک – آلبرز توصیه می کند که از یک برس نرم با آب و صابون ملایم برای تمیز کردن بند و دستبند استفاده کنید، حتی احتمالاً دستبند را زیر شیر آب بکشید تا هر گونه زباله را از بین ببرید. . برای فلزات گرانبهاتر مانند طلا یا پلاتین، رایان توصیه می‌کند که دستبند را فقط با دستان خود تمیز کنید، یا اگر در دسترس است از یک برس نرم اضافی استفاده کنید، زیرا یک برس خیلی سفت می‌تواند فلز را خراش دهد. علاوه بر این، رایان توصیه می‌کند از صابون دست ملایم یا صابون ظرفشویی برند Dawn با آب گرم برای شستشو استفاده کنید، سپس با یک پارچه میکروفیبر نرم خشک کنید.

با این حال، اگر دستبند شما از چیزی بسیار کمتر مقاوم در برابر آب ساخته شده باشد – مثلاً چرم – پس باید از فرآیند تمیز کردن ملایم تری استفاده کنید. Claire Humen، مدیر فنی و مدیر تولید Jean Rousseau US – سازنده تسمه های لوکس میراث فرانسوی مستقر در شهر نیویورک – توصیه می کند ابتدا به زباله های سطحی رسیدگی شود. بهترین کار این است که سطح را از هرگونه گرد و غبار، کثیفی و غیره با یک دستمال بسیار خیس تمیز کنید. این کار باید بدون مالش سخت انجام شود و روی چرم هایی مانند تمساح، کوسه، گوساله غلات قابل قبول است. Humen در ادامه به ما گفت که هنگام نزدیک شدن به چرم‌هایی که فوق‌العاده مات هستند یا با تانن رنگ‌شده‌اند، باید احتیاط بیشتری کرد، «زیرا آنها به طور طبیعی بیشتر مستعد جذب روغن‌های طبیعی و آب از پارچه‌های خیلی مرطوب هستند.» برای این موارد، او توصیه می کند، فقط از یک پارچه کمی مرطوب یا یک پارچه میکروفیبر خشک استفاده کنید. برخی از چرم هایی که در اینجا واجد شرایط هستند عبارتند از بند های چرمی ماهی آزاد جالب ژان روسو، گوساله گیاهی و شترمرغ. در نهایت، او به ما گفت: «این ایده خوبی است که سطح بند خود را با پاک کردن هر چند وقت یکبار آن حفظ کنید تا از ته نشین شدن هر گونه کثیفی سخت جلوگیری کنید،» که توصیه خوبی نه تنها برای بند چرمی لوکس شما، بلکه برای دستبندهای فلزی و خود ساعت می باشد.

خرید ساعت

ژان روسو همچنین یک کیت مراقبت از بند را برای کمک به جوان‌سازی چرم ارائه می‌کند، که به ما می‌گوید

“زندگی به بند شما باز می‌گردد و رنگ و لطافت آن را روشن می‌کند.” این کیت شامل کرم، اپلیکاتور پارچه و اسپری مقاوم در برابر آب است که همگی باید روی بند روی سطح تمیزی اعمال شوند. هومن به ما گفت که برخی از تسمه‌های ژان روسو، مانند تمساح مقاوم در برابر آب، قبلاً با این لایه‌های محافظ در الیاف چرم تزریق شده‌اند تا نیازی به این درمان نداشته باشند. مهمتر از همه، Humen به ما تأکید کرد که اگر می‌خواهید در سال‌های آینده در بهترین شکل خود باقی بمانید، «الکل، پارچه خیس، صابون و نیروی مالش هرگز نباید روی بند شما امتحان شود».

خرید ساعت اتوماتیک

چند نکته بسیار مهم قبل از تمیز کردن:

در حالی که از دستورالعمل های بالا ممکن است تمیز کردن ساعت و بند بسیار آسان به نظر برسد (و همینطور است)، چند فاکتور مهم وجود دارد که قبل از شروع کار باید در مورد آنها فکر کنید. بنابراین، قبل از اینکه اسکرابر و صابون خود را بردارید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید. همانطور که ممکن است حدس زده باشید، مهم ترین نکته، دانستن مقاومت ساعت شما در برابر آب است. اگر ساعت شما فاقد مقاومت در برابر آب است، مانند یک ساعت لباس قدیمی یا یک کرنوگراف شکننده تر، باید آن را متفاوت از یک ساعت غواصی مدرن و حرفه ای یا حتی یک قطعه نسبتاً مقاوم در برابر آب مانند یک ساعت صحرایی تمیز کنید. هر متخصصی که با آنها صحبت کردیم بر اهمیت این عامل تأکید کردند، زیرا ورود حتی مقدار کمی آب و صابون به بدنه می تواند به سرعت ساعت را خراب کند. در همین راستا، قبل از شروع تمیز کردن، آلبرز توصیه می‌کند که دوبار بررسی کنید که تاج ساعت شما کاملاً به داخل فشار داده شده یا پیچ خورده است، همچنین توصیه می‌کند در هنگام تمیز کردن، اگر ساعت یک کرونوگراف است، از فشار دهنده‌های کنار کیس خودداری کنید. قاب بدون مهر و موم، از طریق یک تاج باز یا فشار دهنده های متحرک، امنیت کلی ساعت در برابر آب را کاهش می دهد.

دو نکته بعدی که باید به آن فکر کنید، سن ساعت و آخرین تاریخ سرویس آن است:

هر دوی این عوامل به مقاومت موثر ساعت در برابر آب کمک می‌کنند، زیرا قطعات قدیمی‌تر و آن‌هایی که مدت طولانی بدون سرویس سپری شده‌اند، در نتیجه کهنه شدن و خشک شدن واشرها، مقاومت در برابر آب را کاهش می‌دهند. رایان به ما گفت که «واشرها در چند سال خشک می‌شوند و شکننده می‌شوند و اگر ترک بردارند، رطوبت می‌تواند به داخل آن نفوذ کند و حرکت شما را زنگ بزند. یک ساعت دارای کریستال، قاب پشتی، روکش [و] لوله است و برخی نیز واشرهای فشار دهنده دارند و اگر یکی از آنها به دلیل قدیمی و خشک بودن خراب شود، رطوبت می تواند به ساعت شما آسیب برساند. او در ادامه به ما گفت که مواد شیمیایی خشن نیز می‌توانند روی واشرها تأثیر بگذارند، به همین دلیل است که ساعت‌های سوئیس توصیه می‌کنند به جای پاک‌کننده‌های سنگین‌تر، فقط از صابون ملایم در خانه برای تمیز کردن استفاده کنید، مانند صابون ظرفشویی برند Dawn یا صابون دست. آلبرز و رایان هر دو توصیه می کنند تاریخ آخرین سرویس ساعت را بدانید و اگر نگران مقاومت موثر ساعت خود در برابر آب هستید، آن را توسط یک ساعت ساز معتبر بررسی کنید. سومین نکته مهم شناخت مواد ساعت، کریستال ساعت و بند ساعت است. رایان به ما گفت که «برس‌هایی که روی فولاد ضد زنگ استفاده می‌کنید می‌تواند روی طلای براق را روی یک ساعت فلزی گرانبها خراش دهد»، بنابراین در حالی که باید از یک برس نرم برای تمیز کردن ساعت فولادی یا تیتانیومی استفاده کنید، می‌خواهید یک ساعت فوق‌العاده را انتخاب کنید. – برس نرم، پارچه میکروفیبر، یا حتی فقط دستان خود را هنگام تمیز کردن چیزی که از فلزات گرانبها ساخته شده است. رایان پیشنهاد می‌کند برای ساخت و سازهای غیرمعمول مواد، مانند برنز، فیبر کربن، یا یکی از گزینه‌های دیگر مواد طبیعی و بازچرخ‌شده، با فروشنده یا سازنده‌ای که خریده‌اید تماس بگیرید تا بهترین نحوه تمیز کردن ساعت مورد نظر را بیاموزید.

ساعت سون فرایدی

رایان همچنین اشاره کرد که یک کریستال هسالیت یا اکریلیک – که اغلب در ساعت‌های قدیمی یافت می‌شود – در مقایسه با چیزهای بادوام‌تر مانند یاقوت کبود می‌تواند به راحتی خراشیده شود، بنابراین شما می‌خواهید هنگام تمیز کردن این وجوه از برس‌های ساینده خودداری کنید و دوباره چیزی بسیار را انتخاب کنید. نرم مانند یک پارچه میکروفیبر یا دستان شما. آخرین نکته هنگام تمیز کردن ساعت در خانه، تمیز کردن روی سطح محافظت شده است. رایان تاکید کرد که ساعت‌ها در حین تمیز کردن کاملاً لغزنده می‌شوند و اگر ساعت شما به طور تصادفی از دستتان بیرون بیفتد و روی یک سطح سخت بیفتد، می‌تواند به سرعت آسیب ببیند. یک راه خوب برای جلوگیری از این امر، تمیز کردن روی یک حوله چند لایه است که به جذب آب و هرگونه لغزش احتمالی کمک می کند.

چه زمانی با یک متخصص تماس بگیرید:

همه ساعت ها متفاوت هستند و به همین دلیل است که همیشه بهتر است قبل از انجام کار با فروشنده ساعت یا سازنده خود در مورد بهترین روش تمیز کردن ساعت خود مشورت کنید. با این حال، اگر در حین تمیز کردن متوجه متراکم شدن پایدار یا حتی قطرات کوچک آب در زیر کریستال شدید، آلبرز به شما توصیه می‌کند «فوراً به جواهر فروش محلی خود مراجعه کنید» – مانند همان روز – زیرا می‌تواند نشان دهد که ساعت با آب در معرض خطر قرار گرفته است و می‌تواند به سرعت به اجزای داخلی آسیب برساند. آلبرز خاطرنشان می کند که مقدار بسیار کمی از تراکم موقتی که در زیر کریستال دیده می شود ممکن است طبیعی باشد، به خصوص زمانی که تغییرات دمایی چشمگیر روی ساعت اعمال می شود. با این حال، اگر تراکم ادامه یابد، ساعت باید در اسرع وقت توسط یک جواهرساز حرفه‌ای باز شود تا هوا خارج شود و از آسیب بیشتر جلوگیری شود. علاوه بر این، همه ساعت‌ها هر از چند گاهی نیاز به سرویس منظم دارند. برخی از برندها سالی یک بار، برخی دیگر هر دو سال، برخی هر سه سال یا بیشتر، سرویس را توصیه می کنند، بنابراین بهتر است با فروشنده و برند ساعت خود مستقیماً در مورد اینکه چند بار به طور حرفه ای ساعت خود را تعمیر و از نظر مقاومت در برابر آب بررسی کنید، مشورت کنید.

مزایای تمیز کردن منظم ساعت:

مزایای تمیز کردن ساعت و بند آن در خانه دوچندان است. بدیهی ترین کار این است که هر گونه زباله ای را که ممکن است روی ساعت پیدا کرده باشد، اعم از مو، روغن، گرد و غبار یا کثیفی که همه اینها نه تنها کیفیت ظاهر مورد نظر ساعت را کاهش می دهد، بلکه می تواند به ساعت نیز آسیب برساند. انواع درزگیرها، واشرها و تکمیل روی ساعت و دستبند همراه آن. در حالی که تمیز کردن عمیق عمیق در حین سرویس عالی است، هیچ کس ساعت خود را هر هفته سرویس نمی‌کند، بنابراین باید از تعمیر و نگهداری معمولی که یک ساعت به آن نیاز دارد، پایبند باشید. مورد دیگر، و احتمالاً مرتبط‌تر برای امسال، کاهش شانس این است که ساعت شما بتواند خود به وسیله‌ای برای انتقال ویروس کرونا و سایر عوامل بیماری‌زا، هم به خودتان و هم به دیگران تبدیل شود. همه گیری COVID-19 برای همه ما به یک واقعیت تبدیل شده است. در نتیجه تمیز نگه داشتن افراد و وسایل شما در زندگی روزمره اهمیت جدیدی پیدا کرده است. ساعت مچی – که برای بسیاری از مدت‌هاست یکی از کم تمیزترین و پر استفاده‌ترین اقلامی است که در اختیار دارند – در نتیجه از تبدیل شدن به ناقل آلودگی و ویروس مصون نیست. در نتیجه، تمیز کردن ساعت شما، اکنون بیش از هر زمان دیگری، به عنوان بخشی از بهداشت شخصی منظم شما به یک روال ضروری تبدیل شده است.

امیدوارم از مقاله لذت برده باشین

برای خرید ساعت میتوانید به وبسایت بی واچ مراجعه کنید.

دسته بندی وبلاگ
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت